Freza de taiat coroane si pentru inlaturarea amalgamului si a compozitului.
FG31R este una dintre cele mai folosite freze din carbura de tungsten pentru taiat coroane si pentru
- inlaturarea amalgamului:
- taiere cross-cut pentru confort optim
- lama transversala excentrica pentru o penetrare usoara axiala
- generare redusa de caldura
Avantajele principale ale FG31R in comparatie cu o freza normala elicoidala
Marginea de taiere transversala neteda cauzeaza:
- incalzirea lamelor
- deteriorarea conditiilor de lucru
- ruperea frezei: particulele acumulate sunt dificil de evacuat
- inconfortabile pentru pacient
Lame transversale cross-cut
Functioneaza ca lame independente si reduc efortul necesar. Producerea redusa de particule asigura o racire optima. Obturatiile vechi din amalgam sunt inlaturate imediat cu generare redusa de caldura, emitand astfel minimum de vapori de mercur potential toxici, protejand atat sanatatea pacientului cat si a intregii echipe din cabinet.
- o mai buna eficienta de taiere
- generare redusa de caldura
- precizie imbunatatita
- protectie mai buna a pacientului si a doctorului
Varful rotund al frezei
Garanteaza precizie ridicata in timp ce lucrati la restaurari. Vibratiile sunt eliminate intru confortul pacientului si al doctorului.
- o mai buna precizie
- un confort sporit
- castig de timp si manevrare usoara
Segmentele concentrice de taiere cauzeaza:
- unghi mort la varful frezei
- nu este posibila o penetrare axiala
Lame transversal excentrice (valurite)
Fara punct mort astfel permitand:
- penetrare axiala optima
- o mai mica rezistenta in timpul penetrarii
Datorita extremitatii plate, restaurarea trebuie facuta din lateral, cauzand:
- vibratii neplacute
- ruperea facila a frezei
- lipsa de confort pentru pacient
Freze de carbura de tungsten si ceramice
Aplicabilitate
- inlaturarea coroanelor si a puntilor
- finisarea si ajustarea acrilicelor (compozitelor) si a tuturor materialelor de obturatie conventionale
- excavare (inlaturarea amalgamului)
- freze chirurgicale de os
Frezele din carbura de tungsten
- nu oxideaza (fara pete negre atunci cand sunt sterilizate)
- aplicatia corecta a frezei din carbura de tungsten va garanta o eficacitate excelenta si o durata de viata de 10 ori mai lunga a instrumentului
- schema de mai jos ilustreaza diferentele principale intre frezele de otel si frezele din carbura de tungsten.
Majoritatea frezelor din carbura de tungsten sunt bimetalice, capul (partea activa) este fabricat din carbura de tungsten, tija (corpul) din otel inoxidabil.
Carbura de tungsten (Wolfram) este o pudra metalica amestecata cu diferite componente prin metoda sinterizarii (incalzire pana cand particulele adera una la alta).
Compozitia uzuala a carburii de tungsten este:
W C 94%
Co 5-6%
Ta 0.25-1%
Ti 0.25-1%
Carbura de tungsten este foarte dura, avand o duritate medie Vickers de 1650 H.V.
Prezentare
- tip FG (friction grip - fixare prin frictiune)
- pentru toate tipurile de turbina si contraunghiuri de mare viteza (rosu)
- diametru: 1,60 mm
- lungime L: 19 mm
- Set 5 bucati